مدیریت کاربران وردپرس

طراحي سايت وردپرسي

مدیریت کاربران وردپرس

از دسته مسائل مهمی که لازم است در زمان تعریف کردن کاربران به آن دقت داشته باشید ، می شود به موضوع چگونگی مدیریت کاربران اشاره کرد که در ادامه ی این مقاله به بررسی آن می پردازیم و سطح های مختلف دسترسی کاربران به سایت های وردپرسی را پیدا می کنیم. بسیاری از افرادی که از سایت های وردپرسی استفاده می کنند این مشکل را دارند که وردپرس به صورت خودکار به آن ها اجازه نمی دهد که برای کاربران خود در سمت سرور و بک اند سایت سطح دسترسی تعریف بکنند. اگر شما هم این مشکل را دارید در ادامه ی این متن همراه من باشید تا به بررسی آن بپردازیم و روشم هایی برای درست کردن دسترسی کاربران به شما اموزش بدهیم . 
 

مدیریت نقش کاربری پیشفرض در وردپرس

وردپرس به طور پیشفرض دارای 5 نقش کاربری است. برای تنظیم نقش کاربری از بخش تنظیمات گزینه همگانی را انتخاب میکنیم سپس گزینه عضویت را فعال میکنیم تا کاربران امکان ثبت نام در سایت را داشته باشند. در زیر بخش عضویت گزینه ای با نام نقش پیش فرض کاربر تازه وجود دارد که نشان دهنده سطح دسترسی کاربرانی است که تازه در سایت عضو میشوند.
همینطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید نقش پیشفرض کاربر تازه در وردپرس بر روی مشترک تنظیم شده است. این سطح دسترسی تنها امکان مشاهده سایت را دارد و هیچگونه دسترسی به بخش مدیریتی وردپرس همان پیشخوان ندارد. نقشهای مدیریت کاربران وردپرس عبارتند از:
مشترک : فقط می تواند مشخصات خود را مدیریت کند.
مشارکت کننده : امکان نوشتن و مدیریت پست جدید را دارد اما نمیتواند مطلب را منتشر کند.
نویسنده : امکان نوشتن و انتشار مطلب را دارد.
ویرایشگر : نوشته های کاربران را مدیریت و منتشر میکند.
مدیر کل : به تمام ویژگی های مدیریتی وردپرس دسترسی دارد.
هر کدام از نقشهای پیشفرض دارای سطح دسترسی permissions خاصی برای مدیریت وردپرس هستند. افزونه هایی مانند ووکامرس، ایزی دیجیتال دانلود edd و سئو یواست و … هر کدام چندین نقش کاربری دارند که برای مدیریت خود افزونه ها کاربرد دارد. تمامی نقشهای ایجاد شده در وردپرس در بخش نقش پیش فرض کاربر تازه قابل مشاهده است پس اگر بجز سطح دسترسی پیشفرض، نقشهای بیشتری مشاهده کردید تعجب نکنید!

بهترین افزونه های مدیریت نقش کاربر و محدودیت دسترسی نقش ها در وردپرس


User Role Editor (بهترین افزونه های مدیریت و محدودیت دسترسی کاربر)
 

افزونه User Role Editor با بیش از 600 هزار نصب فعال و کسب امتیاز 4.6 از 5 یکی از بهترین افزونه های مدیریت کاربر و محدودیت دسترسی در وردپرس است که به شما امکان می دهد نقش ها و قابلیت های کاربر را با سهولت تنظیم کنید.

این افزونه پشتیبانی کامل از شبکه های چندرسانه ای وردپرس را ارائه می دهد. همچنین می توانید کارهای خاصی را برای هر کاربر مشخص کنید و حتی آیتم های فهرست اصلی را از سایر کاربران مخفی کنید. برخی دیگر از قابلیت های این افزونه عبارت است از:

اضافه کردن نقش های جدید و سفارشی سازی قابلیت های آنها از ابتدا به صورت یک کپی از دیگر نقش های موجود بر طبق نیازهای خود
اگر کاربرانی وجود نداشته باشند که چنین نقشی را به آنها اختصاص داده باشید، می توانید نقش را غیرفعال کنید.
نقش پیش فرض اختصاص یافته به کاربر جدید می تواند تغییر کند.
قابلیت ها را می توان به هر کاربر به صورت جداگانه اختصاص داد.
نقش های چندگانه می تواند به هر کاربر به طور همزمان اختصاص داده شود.
شما می توانید قابلیت های جدیدی اضافه کرده و قابلیت های غیرضروری را حذف کنید.
این افزونه به صورت رایگان در مخزن وردپرس موجود است اما برای اضافه کردن قابلیت های بیشتر می توانید افزودنی های پرمیوم آن را خریداری کنید.


Adminimize

یکی دیگر از افزونه های مدیریت کاربر، افزونه Adminimize است که با استفاده از آن می توانید پیشخوان وردپرس را برای کاربران خود با نقش های مختلف سفارشی سازی کنید.

اگر بخواهید بسته به نقشی که کاربر در سایت شما دارد، برخی گزینه های پیشخوان وردپرس را غیرفعال کنید و رابط های کاربری مختلفی برای نقش ها و توانایی های مختلف در سایت خود ایجاد کنید، افزونه Adminimize گزینه مناسبی است.

برای آشنایی بیشتر با این افزونه و نحوه استفاده از آن، مقاله افزونه Adminimize را مطالعه کنید.

از دیگر افزونه هایی که به شما امکان سفارشی سازی و کنترل پیشخوان وردپرس را می دهد می توان به افزونه Admin Columns اشاره کرد. این افزونه به شما امکان می دهد ستون های پیشخوان را در صفحات نوشته ها، کاربران، دیدگاه ها و لیست رسانه، مدیریت و سازمان دهی کنید و صفحات مدیریت وردپرس را به صفحاتی جذاب، تعاملی و مطابق با نیازهای خود تبدیل کنید. در مقاله آموزش افزونه Admin Columns می توانید اطلاعات کاملی درباره این افزونه و نحوه استفاده از آن به دست آورید.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.