آرشیو آبان ماه 1400

طراحي سايت وردپرسي

نقش دامين در سئو

دامنه چيست ؟ آيا دامين  همون دامنه است ؟   آيا دامنه  يك سايت م يتواند بر سئوي سايت شما تاثير بگذارد ؟  دامنه در حقيقت  نام منحصر بفرد  آدرسيك سايت است .  انتخاب يك نام دامنه مناسب براي  يك وب سايت از اهميت بسيار زيادي برخوردار مي باشد .  توجه داشته باشيد كه انتخاب نام دامين مناسب  با ويزگي هايي كه دارد م يتواند بر روي رشد سئوي شما نيز تاثير بگذارد.  در ادامه ما خصوصيات مهمي كه  بايد يك دامنه داشته باشد را براي شما بيان خواهيم كرد . در زمان سرچ كردن در موتورهاي جستجو نام دامنه نقطه شروع براي هر موتور جستجو به هنگام ليست كردن نتايج جستجو است. پيدا كردن يك دامنه مناسب مسئله اي است كه بايد قبل از اينكه طراحي سايت و يا فعاليت هاي مربوط به لينك سازي را انجام دهيد، آن را مورد بررسي قرار دهيد.

دامين چيست؟

دامين، نام منحصر به فرد آدرس يك سايت است. اين نام شامل سه قسمت مي باشد: قسمت Top-Level Domain يا همان پسوند دامنه، قسمت Domain Name يا همان نام دامنه و قسمت Subdomain يا همان قسمت پيشوند دامنه كه استفاده از آن به انتخاب شماست.
به تركيب قسمت نام دامنه و پسوند آن Root Domain گفته مي شود. قسمت http:// جزيي از آدرس صفحه و پروتكل آن است، اما جزيي از نام دامنه محسوب نمي گردد.

قسمت پسوند دامنه پسوند دامنه شامل عباراتيست كه در انتهاي نام دامنه مي آيد و موارد زير نمونه هايي از آن هستند:
.com.net.org.edu
اين پسوند ها در بيش از 1000 نوع وجود دارندو موارد كم كاربردتري از قبيل .Book.، Clothing.، Dog و .Lifeinsurance نيز شامل مي شود. پسوند دامنه بر اساس كشورها هم وجود دارد و نام پسوند متعلق به ايران، .ir است.

نام دامنهنام دامنه دومين سطح سلسله مراتبي آن محسوب مي شود.اين نام از طريق رجيسترار ها خريداري شده  و در مثال هاي زير به شكل پر رنگ مشخص شده اند:
موتورهاي جستجو از نام دامنه ها در پارامترهاي رتبه بندي سايت ها استفاده مي كنند، اما تاثير آن ها به دليل سو استفاده اسپمرها، زياد نمي باشد. به همين دليل گوگل با نام هاي بسيار طولاني كه با عبارات كليدي بسيار بلند مشابهند، برخورد مي كند.


معيارهاي انتخاب نام دامنه مرتبط با محتوا و موضوع سايت (استفاده از كلمات كليدي) عدم استفاده از كاراكترهاي ممنوع در كل (يو آر ال)عمر دامنهسابقه و تاريخچه دامنهعدم به كارگيري حروف مخففعدم استفاده از حروف فينگليش (كلمات فارسي با حروف انگليسي)وجود كلمه كليدي به تنهايياملا و جمله‌بندي صحيح دامنهعدم تكرار كلمات كليدي در دامنهعدم استفاده از خط فاصله در دامنه (DASH)پسوند مناسب


تاثير نام دامنه سايت بر بهينه سازي سايت :

در بررسي نقش نام دامنه بر بهينه سازي سايت بايد به چند نكته توجه داشت:
عمر دامنه :تاثير عمر دامنه بر روي پارامترهاي رتبه بندي و سئو هنوز يك معماست. علي رغم اينكه اكثر افراد تصور مي كنند عمر دامنه بر روي سئو كسب رتبه بهتر تاثير گذار است، مت كاتس، كارشنان ارشد گوگل در بيانيه اي اعلام كرده است كه بر طبق محدوده اطلاعات او، هيچ موتور جستجويي از عمر دامنه در پارامترهاي رتبه بندي خود استفاده نمي نمايد. طبق گفته او عمر كم دامنه نمي تواند دليلي براي صاحبين سايت ها باشد تا دست به تعويض نام آن بزنند و همچنين تاريخ انقضاي دامنه سايت نيز تاثير خاصي در رتبه سايت نخواهد داشت و انقضاي طولاني تر دامنه تنها نشان از اهميت شما به نگهداري از دامينتان خواهد بود.
چيزي كه در اين حيطه براي گوگل مهم است، تاريخ شروع اولين پايش سايت و بك لينك هاييست كه براي آن پيدا شده است. مت كاتس تاكيد كرده است كه تفاوتي بين دامنه با عمر شش ماه و دامنه ديگري با عمر يك سال وجود ندارد.
كاراكترهاي مناسب :طول كاركترها را بيش از اندازه در نظر نگيريد. بعلاوه در كنار ساده بودن بيان كننده محتواي سايت نيز باشد. نام دامنه بايد گوياي موضوع سايت شما باشد به طور مثال اگر شما سايتي در مورد ساختمان‏ هاي هوشمند راه اندازي مي‏كنيد، در بخشي از نام دامنه سايت حتما بايد از واژه ‏هاي مربوط به ساختمان، هوشمندسازي و تكنولوژي و از اين قبيل كلمات استفاده كنيد.
جدا كننده مناسب :بهترين جدا كننده كلمات در دامنه و آدرس دش ( – ) است.
نگارش آن راحت باشد :به گونه ‏اي كه كاربر در زمان جستجو مشكلي در به يادآوري آن نداشته باشد.
در نام دامنه خود از كلمات كليدي استفاده كنيد :اين كار باعث مي شود كه گوگل سريع‏تر بتواند سايت شما را بيابد. در زمان ثبت يك دامنه بايد اين را در نظر گرفت كه هدف سايت شما چيست و چه كلماتي بايد در آدرس آن قرار بگيرند.
تاريخچه دامنه : از آنجا كه دامين‏ هايي كه قبلا داراي صفحات زياد ايندكس شده در گوگل بودند يا در واقع ريست شدند ديگر اعتبار خوبي نزد گوگل ندارند، از آنها در نام دامنه سايت استفاده نكنيد.
مالك دامين :به اعتقاد بعضي كارشناسان گوگل نسبت به دامين‏ هايي كه مالك آنها اسپمر به شمار مي‏آيند حساس است و آنها را بيشتر زير زره بين مي‏گيرد.
اعتبار دامنه :دامين‏ه ايي كه از مدت اعتبار آنها مدتي گذشته و به عبارتي ساسپند شده بودند و دوباره راه اندازي شدند از اعتبار آنها كاسته مي‏شود.انتقال دامنه :از انتقال دامنه هاي مشكوكي كه سابقه هك شدن داشتند يا اعتبار پاييني دارند بپرهيزيد. هنگامي كه يك وبمستر تصميم به انتقال دامنه مي گيرد مي بايست به نكات مهمي از قبيل ريدايركت ها دقت كند. ريدايركت ها بايست به گونه اي باشد كه هر زير مجموعه به زيرمجموعه متناسب خود ريدايركت گردد. از ديد سئو، ريدايركت كل صفحات به صفحه اصلي گزينه خوبي براي ساده تر كردن كار نيست.
اثير نام دومين بر كسب رتبه در گوگلنام دامنه شما بايد معرف زمينه فعاليت سايت شما باشد.در حقيقت، نام سايت شما بايد عبارتي باشد كه ميخواهيد در آن به صفحه اول گوگل برسيد. هرچه نام دامنه شما كوتاه تر باشد براي موفقيت در كسب رتبه در موتورهاي جستجوگر بهتر است.
برند در دامنه : براي بكاربردن برند در دامنه تان بايد ابتدا وضعيت كسب و كار و اهداف خود را بررسي كنيد. در صورتي كه اكنون برند شما معروف است يا در آينده امكان برند شدن ( پتانسيل و بودجه ) آن را داريد بهتر است از اسم برند خود استفاده كنيد. تعداد دفعات جستجو نام برند شما توسط كاربران، ميزان اعتبار شما را به گوگل اعلام ميكند.

سئوي منفي چيست ؟

معمولا براي افزايش بازديد و رتبه يك سايت  بهترين كاري كه مي توان انجام داد توليد محتوا به همراه سئوي قوي مي بايد كه كمك مي كند تا سايت شما رفته رفته بيشتر ديده شود و مخاطبان بيشتري را ه دست آورد اما متاسفانه همه سو ها مثبت نمي باشند واين كه سايت شما در معرض سئو منف قرار بگيرد هم وجود دارد حال ان جا شايد اين سوال براي شما به وجود آيد كه سئوي منفي چيست ؟ و چه كارهايي باعث مي شود تا سئوي سايت ما منفي شود ؟  آيا سئوي منفي واقعا مك تهديد جدي براي از بين رفتن سايت محسوب مي شود و ديگر نمي توان با آن مقابله كرد ؟ و... در ادامه اين مطلب با ما همراه باشيد تا تمام اين سوالات را به شما پاسخ دهيم . 

سئوي منفي چيست؟

به بيان ساده، سئوي منفي يا Negative SEO به مجموعه‌ي اقدامات غيراخلاقي و سياهي گفته مي‌شود كه رقبا يا خرابكاران براي ضربه زدن به جايگاه شما در نتايج جستجو در پيش مي‌گيرند.
سئو منفي يا سئوي سياه نقطه‌ي مقابل سئوي مثبت است. در سئوي مثبت، تمركز فرد بر روي بهره‌گيري از امكانات و قواعد سئو در جهت ارتقاء رتبه و جايگاه وبسايت خود و بالاتر ايستادن از رقبا است. اما سئوي منفي به بيان عاميانه يعني زدن به زير ميز بازي و در پيش گرفتن اقداماتي غيراخلاقي براي به زير كشيدن رقيب در نتايج جستجو!

لينك سازي مخرب براي سايت رقيب

در اين تكنيك فرد مهاجم دسترسي به سايت و يا محتواي صفحات شما ندارد در نتيجه كليه فعاليت هاي خود را بر روي لينك سازي هاي مخرب براي سايت شما متمركز ميكند. دسترسي به اطلاعات هاست يا پنل مديريت سايت ها كار دشواري است و در واقع نيازمند عبور از سد امنيتي سايت هدف است در نتيجه ميتوان گفت سئو منفي خارجي بيش تر از سئو داخلي مورد توجه قرار گرفته است.


الگوريتم پنگوئن گوگل وظيفه دارد تا وضعيت سلامت لينك سازي سايت ها را بررسي كرده و در صورتيكه مطمئن شود بك لينك ها با هدف كسب جايگاه در نتايج گوگل خريداري شده اند سايت خاطي را جريمه كند. همين نكته ساده كافيست تا افرادي به اين فكر بيافتند تا با لينك سازي مخرب براي رقباي خود آنها را هدف جريمه اين الگوريتم قرار دهند.

هكرها ممكن است كه تاكتيك‌هاي زير را به جهت سئو منفي در سايت شما به كار بگيرند:
قرار دادن محتواهاي ضعيف يا كدهاي مخرب در بخش‌هايي از سايت شماقرار دادن محتواهاي از سايت‌هاي ديگران به‌صورت كاملاً كپي شده كه باعث جريمه سايتتان مي‌شود.قرار دادن لينك‌هاي مخرب و اسپم شدهحذف كردن لينك‌ها و عكس‌هاي سايتمخفي كردن كدهاي HTML5 كه ازنظر سئو يك جرم تلقي مي‌شود.

رتبه دهي به سايت براي كلمات كليدي نا مرتبطرتبه گيري يك سايت براي كلمات نامربوط ميتواند حيات يك سايت را به خطر بياندازد. در سئو منفي علاوه بر انجام اينكار بر اساس واژه هاي ترند شده از واژه هاي غير اخلاقي نيز براي اينكار استفاده مي شود.به اين ترتيب در دامنه اي كه حاوي مطالب غير اخلاقي است به سايت رقبا لينك ايجاد كرده و موجب ارتباط بين سايت رقبا و محتواي غير اخلاقي ميشوند. اين روش ميتواند به حذف كامل سايت رقبا از نتايج جستجو بيانجامد.

رتبه دهي به سايت براي كلمات كليدي نا مرتبطرتبه گيري يك سايت براي كلمات نامربوط ميتواند حيات يك سايت را به خطر بياندازد. در سئو منفي علاوه بر انجام اينكار بر اساس واژه هاي ترند شده از واژه هاي غير اخلاقي نيز براي اينكار استفاده مي شود.به اين ترتيب در دامنه اي كه حاوي مطالب غير اخلاقي است به سايت رقبا لينك ايجاد كرده و موجب ارتباط بين سايت رقبا و محتواي غير اخلاقي ميشوند. اين روش ميتواند به حذف كامل سايت رقبا از نتايج جستجو بيانجامد.

سئو منفي با سرقت محتوايكي از راه هاي سئو منفي سرقت محتوايي است كه شما در سايت خود قرار داده ايد. در واقع محتواي سايت شما در سايت هاي ديگر قرار مي گيرد. گوگل در اين شرايط نسخه اصلي را يافته و در رتبه دهي مد نظر قرار مي دهد مگر اين كه طي اقداماتي از طرف رقباي شما، محتواي به سرقت رفته زودتر پيدا شده و ايندكس شود. در اين شرايط رتبه شما در جستجو گوگل افت خواهد كرد. براي مقابله با اين سرقت، مي توانيد از ابزارهاي مختلفي استفاده كنيد. براي مثال ابزار Copyscape، مطالب كپي شده از سايت شما را نشان مي دهد كه مي توانيد اين سرقت را به وبمستر گوگل گزارش دهيد.

تاثيرات سئوي منفي چگونه است؟همه به خوبي مي دانيم كه مطالبق با الگوريتم هاي گوگل اگر به خريد و فروش و يا تبادل لينك بپردازيم جريمه خواهيم شد. اين اتفاق ممكن است از طريق جريمه دستي گوگل و يا الگوريتم پنگوئن براي سايت بيافتد.
در نتيجه اگر لينك هايي كه براي سايت خود كسب ميكنيم ميتوانند مشكلاتي بهمراه داشته باشند پس لينك هايي كه ديگران به سايت ما نيز ميدهند از اين قاعده مستثني نيستند، اينجاست كه سئوي منفي وارد ميشود.
شك نكنيد. سئو منفي واقعا وجود دارد و هزاران وب سايت وجود دارد كه ناخودآگاه دچار اين مسئله شده‌اند و حتي بعضي‌ها نيز مجبور شدند كه سايت خود را هم نيز ببندند. پس اين مسئله يك تهديد جدي است و بايد سعي كنيد در دام آن گرفتار نشويد.
سئو منفي هنگامي اتفاق مي افتد كه يك فرد يا يك شركت قصد اين را دارد كه رنكي كه شما براي يك عبارت كليدي خاص به دست آورده ايد را از بين ببرد. اين امر ممكن است كه در هر زماني اتفاق بيافتد؛ ممكن است كه يك تازه كار يا يك كسب و كار با تجربه اينترنتي باشيد.

كسب درآمد از اينستاگرام

اينستاگرام را مي توان يكي از بزرگ ترين اپلييشن ها آنلاين به شمار آورد كه مخاطبان و كاربران بسيار زيادي دارد و در واقع در حال حاضر جزو محبوب ترين اپليكيشن ها موبايل نيز به شمار مي رود . قطعا تا كنون شنيده ايد كه از اين اپليكيش مي توان به درآمد هاي بسيار خوب ميليوني نيز دست پيدا كرد به همين دليل  از اين نظر هم جزو محبوب ترين ها مي باشد و مي توان كار تبليغات زيادي در آن نيز انجام داد .
حال سوالي كه براي بيشتر افراد وجود دارد  اكثر افرادي كه در اينستاگرام فعاليت مي كنند از چه طريقي مي توانند  از اينستاگرام به كسب درآمد بپردازند . در ادامه با ما همراه باشيد تا بتوانيم با يكديگر اين موضوع را بررسي كرده و روش هاي كسب درامد از اينستاگرام را به شما معرفي كنيم .  


واقعا كسب درآمد از اينستاگرام وجود داره؟

اين سواليست كه افراد مبتدي مي پرسند، آيا واقعا واقعا ميشه از اينستاگرام كسب درآمد كرد؟ آيا كسب درآمد از اينستاگرام حقيقت داره؟ كسب درآمد از اينستاگرام دروغه؟خب جواب كاملا واضح است كه كسب درآمد از اينستاگرام كاملا حقيقي و اثبات شده ميباشد. اگر مبتدي هستيد شايد تعجب كنيد، ولي خب به مرور زمان و با مطالعه بيشتر خودتون متوجه مي شويد


5 مدل اصلي كسب درآمد از اينستاگرام مدل هاي كسب درآمد از اينستاگرام


1. فروش محصول آموزشي: اين مدل مخصوص اشخاصي است كه مهارت در حوزه پولساز دارند. اين افراد براي كسب درآمد از اينستاگرام با ساخت دوره آموزشي و يا پكيج آموزش به‌صورت فيلم، قادر خواهند بود تا ديگران را مشتاق به يادگيري و خريد دوره آموزشي خود كنند. بر اين اساس، سود قابل‌توجهي نيز نصيب افرادي كه از طريق ساخت محصول آموزشي پيج كاري راه اندازي ميكنند ميشود.


2. فروش محصول فيزيكي:

با توجه به شرايطي كه در بازار ايران حاكم است، صرفاً بايد كسب و كار اينستاگرام را شروع كرد و حقيقتاً راه اندازي فروشگاه اينترنتي در بستر اينستاگرام، موقعيتي پرسود و فوق‌العاده براي هر شخصي محسوب ميشود. وقتي شما هرچه سريع‌تر با روش بازاريابي در اينستاگرام آشنا شويد، بهتر ميتوانيد براي فروش محصولات فيزيكي با فالوور پيج خود ارتباط برقرار كنيد كه ايجاد تعامل در هر پيج، جزء مهم‌ترين فاكتورهاي درآمدزايي از اينستاگرام به شمار ميرود.

3. فروش خدمات:

محبوبيت اينستاگرام به‌صورت چشمگيري در ايران افزايش پيدا كرده است و به همين جهت شركت‌ها و سايت‌هاي آموزش و خدمات‌دهي به سمت اينستاگرام آمده‌اند تا از طريق ارائه خدمات و فروش آن، درآمدزايي كنند. ( افرادي كه در حوزه بازاريابي و فروش، طراحي گرافيك، مشاوره و يا مدل‌هاي ديگري از خدمات تخصص كافي دارند، به‌راحتي با راه اندازي پيج خدماتي در اينستاگرام ميتوانند كسب درآمد اينترنتي داشته باشند ).


4. برندسازي در اينستاگرام: براي پيشبرد برندسازي در اينستاگرام، نكات متنوع و كاربردي وجود دارد. هر برندي براي رشد كسب و كار خود در ايران و جهان و افزايش درآمد به‌خصوص در اينستاگرام، نياز به استراتژي‌هاي برندسازي در اينستاگرام و برندينگ با اينستاگرام دارد. بازاريابي اينترنتي، بهترين گزينه براي رشد كسب و كار اينترنتي به‌خصوص در اپليكيشن اينستاگرام است.

5. همكاري در فروش: در مدل آخر كه همكاري در فروش است، افرادي به سمت اين مدل ميروند كه كالايي جهت معرفي و فروش از خودشان ندارند؛ به همين جهت، يك پيج فروشگاهي در ابتدا راه اندازي ميكنند و سپس با فروش محصولات ديگر فروشگاه‌ها و بازاريابي كه انجام ميدهند، پورسانت فروش به ازاي هر محصول دريافت ميكنند.

آيا كسب درآمد از اينستاگرام بدون سرمايه امكان پذير است؟


بله يكي از بزرگترين مزيت هاي كسب درآمد از طريق اينستاگرام اين است كه شما بدون حتي يك ريال سرمايه و با گوشي موبايلي كه در دست داريد مي توانيد از اينستاگرام درآمدهاي فوق العاده اي داشته باشيد.

چرا اينستاگرام؟


در اينستاگرام مخاطب شما مي‌تواند از روش‌هاي مختلف شما را پيدا كند. علاوه‌براين، محوربودن ويديو و تصوير، چنانچه جذابيت نيز داشته باشد بر افزايش مخاطب اثرگذار است.در عين حال تكنيك‌هايي در اينستاگرام وجود دارد، مانند نحوه استفاده از هشتك‌ها كه قابليت آن نسبت به ديگر شبكه‌هاي اجتماعي بيشتر است.
اگر شما راجع به موضوعي مطلب يا عكس داريد افراد زيادي مي‌توانند شما را پيدا كنند.اگر محصولي داريد و تصوير آن را ارائه كنيد، حالت بازاريابي ويروسي در اينجا كاربردي‌تر است؛ يعني افراد به‌راحتي مي‌توانند محصول را به هم معرفي كرده و سريع‌تر منتشر مي‌شود.