در سئو از دسته مهم ترین نکاتی که باید به ان ها توجه بکنیم و آن ها را رعایت بکنیم ، می شود به موضوع کلمات کلیدی اشاره کرد. در این مقاله همراه من باشید تا به بررسی بهترین ابزار های پیدا کردن کلمات کلیدی بپردازیم و به شما ها که علاقه مند به سئو هستید یاد بدهیم که چگونه می توانید از آن ابزار ها استفاده بکنید. همچنین در ادامه به بررسی مهم ترین نکاتی که باید در زمان در اوردن کلمات کلیلید به ان ها توجه بکنید می پردازیم و آن ها را برای خرید بررسی می کنیم. تا شما بتوانید بیش تر با موضوع سئو چیست ؟ بپردازیم و ان ها را بررسی بکنیم. در ادامه به بررسی نرم افزار هایی همچون kwfinder ، semrush ، moz و... می پردازیم و آن ها را بیش تر به شما معرفی می کنیم.
چرا کلمه کلیدی از اهمیت بالایی در سئو برخوردار است؟
همانطور که میدانید کیفیت محتوا در سئو از اهمیت بالایی برخوردار است اما باید به شما بگوییم اگر کلیدواژه انتخاب شده برای سایت مناسب نباشد باعث آسیب زدن به سئوی سایت خواهد شد و یکی از دلایلش این است که کلیدواژه انتخاب شده با کلماتی که کاربران در گوگل جستجو می کنند یکسان نیست یا اینکه کلمه کلیدی انتخاب شده رقبای بسیار سرسختی دارد که رقابت با آنها سخت و مناسب سایت شما نمی باشد.
تحلیل سئو با الکسا
الکسا، مانند بسیاری از ابزارهای تحلیل سئو، به شما کمک میکند ترافیک ارگانیک وبسایتتان را بهینه کنید و رتبۀ وبسایتتان را در صفحات نتایج جستجوی (SERPها) موتورهای جستجوی مختلف بالاتر ببرید.
به طور خلاصه، با استفاده از ابزار تحیلیل سئو الکسا، میتوانید:
سئوی تکنیکال را بررسی کنید.
کلمات کلیدی را پیدا کنید و آنها را اولویتبندی کنید.
سئو داخلی را بهینهسازی کنید.
بکلینکها را ارزیابی کنید.
ترافیک سایت را تجزیهوتحلیل کنید.
شناخت رقبا با الکسا
ابزار تحلیل وبسایت الکسا به شما کمک میکند در حوزههای مختلف دیجیتال مارکتینگ، از رنک (رتبه) و ترافیک وبسایت در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPها) گرفته تا بکلینکها و کلمات کلیدی، از رقبایتان پیشی بگیرید و عملکرد بهتری داشته باشید. با استفاده از این ابزار، میتوانید:
رفته رفته، از بزرگترین رقبایتان نیز پیشی بگیرید.
ترافیک، رتبه و محتوای وبسایتتان را با رقبایتان مقایسه کنید.
وبسایت رقبایتان را با دقت تحلیل کنید و استراتژیهایشان را بشناسید.
نقاط ضعف کارتان را بشناسید و سریعاً، برطرفشان کنید.
تحلیل مخاطب هدف با الکسا
الکسا ابزاری برای شناخت مخاطب هدف است. با استفاده از این ابزار، میتوانید مخاطبتان را بشناسید. هیچکدام از نرمافزارهای سئو چنین ابزاری را ندارد. در واقع، معمولاً، تحلیل مخاطب را نادیده میگیرند. با استفاده از این الکسا، میتوانید راههای جدید و جذاب را برای جذب و حفظِ مخاطب پیدا کنید.
الکسا به شما کمک میکند تا نیازهای مخاطب را بشناسید و در نهایت، متوجه شوید چه نوع محتوایی برایش جذاب است. در نتیجه، تحلیل مخاطب اهمیت بسیار زیادی دارد و شما را به سوی خلق محتوای متناسب با نیاز مخاطب هدایت میکند.
به طور خلاصه، این ابزار باعث میشود:
مخاطب هدفتان را بشناسید.
به آنها دسترسی پیدا کنید.
آنها را به سوی خودتان جذبشان کنید.
آنها را تبدیل به مشتری کنید
در نهایت، از رقبایتان پیشی بگیرید.
آیا ابزار دیگری برای بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل وجود دارد؟
شاید جواب این سؤال برای وب فارسی منفی باشد. در سطح وب فارسی ابزار رایگان و البته مناسبی را برای بررسی رتبه کلمات کلیدی پیدا نکردیم. در وب انگلیسی ابزار های بسیار زیادی وجود دارد که اغلب آنها به صورت غیر رایگان در اختیار کاربران قرار میگیرد.
اگر شما بخواهید برای این موضوع هزینه ای را صرف کنید ابزار های بسیار مناسبی وجود دارند که میتوانید با پرداخت ارزی به صورت ماهانه یا سالانه از آنها استفاده کنید و علاوه بر بررسی جایگاه سایت در کلمات کلیدی مختلف، همواره و به صورت مداوم جایگاه سایت خود را در آنها رصد کنید.
در مقالات قبلی گفتیم که ما در آکادمی فرین برای اینکه بتوانیم با دقت کامل رتبه سایت های خود را در کلمات کلیدی مختلف بررسی کنیم، از بررسی دستی جایگاه کلمات کلیدی در گوگل استفاده میکنیم. اما چطور؟
- سه شنبه ۰۷ تیر ۰۱ | ۱۸:۴۶
- ۱۲ بازديد
- ۰ نظر