آرشیو تیر ماه 1401

طراحي سايت وردپرسي

بررسی بهترین افزونه های فروشگاهی برای وردپرس

بسیاری از افرادی که از افزونه های فروشگاهی استفاده می کنند به دنبال راهی برای بررسی بهترین افزونه های فروشگاهی برای ورد پرسش می باشند. اگر شما هم از دسته از افراد هستید ، در ادامه ی این قماله همراه من بشید تا به بررسی بهترین افزونه های فروشگاهی وردپرس بپردازیم و ان ها را برای خرید بررسی بکنیم. از دسته بهترین افزونه های فروشگاهی موجود در حال حاضر می شود به افزونه های فروشگاهی ووکامرس ، جیگو شاپ و بیگ کامرث اشاره کرد که در ادامه بررسی آن می پردازیم و آن ها را برای خرید بررسی می کنیم. همچنین از دیگر افزون هایی که در این حوزه فعالیت می کنند می شود به افزونه ی ایزی دیجیتال دانلود اشاره کرد که به اختصارر به ان edd هم نیز می گویند . در ادامه برای بررسی این دسته از افزونه ی فروشگاهی برای وردپرس می پردازیم و آن ها را برای بارگذاری در ودر پرس بررسی خواهیم کرد. 

بررسی فروشگاه راه انداز ووکامرس

ووکامرس یکی از بهترین و محبوب‌ترین افزونه‌های فروشگاه‌ساز می‌باشد. درواقع WooCommerce هم معنی تبدیل فوری وبلاگ وردپرس شما به یک فروشگاه تجارت الکترونیکی کاملاً کاربردی است. درواقع زمانی که شما قصد دارید یک فروشگاه اینترنتی را خیلی سریع و راحت بسازید و آن را گسترش دهید بهترین انتخاب افزونه ووکامرس می‌باشد. یکی از ویژگی‌های افزونه ووکامرس که بسیار باعث محبوبیت آن شده است این است که ووکامرس به‌راحتی با وردپرس ادغام می‌شود و کاملا رایگان است بنابراین برای ساخت و راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین نیاز به پرداخت هزینه‌ی بالایی ندارید.

از دیگر ویژگی‌های ووکامرس می‌توان به اپن سورس (Open source) یا متن باز بودن آن اشاره کرد. متن باز بودن به این معناست که اگر شما با دانش برنامه‌نویسی آشنا باشید می‌توانید در کدهای برنامه‌نویسی شده در این افزونه تغییرات خود را اعمال کنید و مواردی که احساس می‌کنید نیاز است در این افزونه اضافه کنید یا تغییر دهید را در آن برنامه‌نویسی کنید.

از دیگر ویژگی‌های ووکامرس سازگار بودن آن با زبان فارسی و همچنین امکان پرداخت آنلاین با درگاه‌های ایرانی را نیز دارد. ووکامرس تاکنون بیش از 5 میلیون نصب از مخزن وردپرس را داشته است. از دیگر ویژگی‌های این افزونه فروش انواع محصولات در آن است یعنی به واسطه‌ی این افزونه شما می‌توانید هر نوع محصولی، چه محصول فیزیکی و چه محصول دانلودی را به فروش برسانید اما اغلب پیشنهاد می‌شود که برای محصولات فیزیکی از این افزونه استفاده کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد افزونه ووکامرس امنیت بسیار بالای آن است. همچنین تیم توسعه‌دهنده آن همان تیم توسعه‌دهنده وردپرس است. بنابراین به سرعت آپدیت می‌شود و مشکلات امنیتی آن خیلی سریع رفع می‌شود.

مزایا و امکانات ووکامرس (WooCommerce)

افزونه ووکامرس (WooCommerce) دارای مزیت‌های بسیار زیادی است که در زیر به برخی از مهم‌ترین مزایای آن اشاره می‌کنیم:

افزونه ووکامرس دارای قالب‌ها و افزودنی‌های بسیاری است. شما هر ویژگی که فکر می‌کنید برای فروشگاهتان لازم است و ووکامرس آن را ندارد را می‌توانید از طریق افزودنی‌های ووکامرس آن ویژگی را به سایت خود اضافه کنید. همچنین قالب‌های بسیار زیاد و متنوعی هم برای ووکامرس وجود دارد.
افزونه ووکامرس به شما امکان فروش انواع محصولات اعم از محصولات فیزیکی، دیجیتالی، دانلودی، مجازی، حق اشتراک سایت‌ها و حق مشاوره‌های آنلاین را به شما می‌دهد. بنابراین با استفاده از ووکامرس شما هر نوع فروشگاه آنلاینی که می‌خواهید را می‌توانید بسازید و هر نوع محصولی را که بخواهید می‌توانید در آن به فروش برسانید.
افزونه فروشگاه ساز ووکامرس کاملا رایگان است. حتی افزونه‌های جانبی آن زیاد گران نیستند و شما می‌توانید با صرف هزینه پایین کسب‌وکار خود را از سنتی به کسب‌وکار آنلاین تغییر دهید.
افزونه ووکامرس امکان پرداخت آنلاین با درگاه‌های ایرانی را دارد فقط کافی است شما هر افزونه‌ی درگاه پرداختی که می‌خواهید را انتخاب و افزودنی مربوط به آن را در سایت خود نصب کنید و تنظیمات مربوط به آن را آنجام دهید.
یکی دیگر از مزایای این افزونه رابط کاربری آسان آن است به‌طوری‌که افراد مبتدی هم می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.
یکی دیگر از مزایای افزونه ووکامرس مدیریت موجودی کالا در انبار است این به این معنا است که زمانی که شما یک محصول یا کالا را در سایت خود اضافه می‌کنید می‌توانید برای آن تعداد تعیین کنید مثلا : از موبایل آیفون 13 فقط 10 عدد در انبار دارید بنابراین باید تعداد موجودی آن در انبار را مشخص کنید تا صد نفر آن را خریداری نکنند.
از دیگر مزایای این افزونه می‌توان به متصل شدن آن به سیستم پست ایران اشاره کرد.
با استفاده از افزونه ووکامرس شما می‌توانید محصول و کالای خود را با تمام جزئیات در سایت فروشگاهی خود به نمایش بگذارید.
همچنین این افزونه این امکان را برای کاربران و مشتریان فراهم می‌کند تا مشتریان در بخش محصولاتی که خرید کرده‌اند امتیاز دهند و نظر و دیدگاه خود را راجع به آن محصول درج کنند.
افزونه ووکامرس دارای بخش گزارش‌گیری دقیق و بسیار هوشمند است که این امکان را فراهم می‌کند که شما به‌راحتی به تحلیل و آنالیز سفارشات بپردازید.
مزایا و امکانات گفته شده تنها بخشی از ویژگی‌های این افزونه فروشگاه‌ساز قدرتمند بود شما می‌توانید با مطالعه مقاله ووکامرس چیست و چگونه با WooCommerce فروشگاه آنلاین بسازیم اطلاعات بیشتری راجع به این افزونه کسب کنید.

بررسی افزونه ایزی دیجیتال دانلود


افزونه ایزی دیجیتال دانلود که به آن EDD هم می‌گویند یکی از افزونه‌های فروشگاه‌ساز است. این افزونه بیشتر برای فروش محصولات دیجیتالی در وردپرس مناسب است. حالشاید اینجا از خود بپرسید که افزونه ووکامرس هم قابلیت فروش محصولات دیجیتالی را دارد پس چه نیاز است از این افزونه استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت افزونه ایزی دیجیتال دانلود متمرکز برای محصولات دیجیتالی است و برای فروش محصولات دیجیتالی رابط کاربری بهتری نسبت به ووکامرس دارد به‌عنوان مثال فرایند خرید و سفارش محصولات در این افزونه بسیار راحت‌تر از ووکامرس است.

مثلا شما برای فروش فایل‌های پی دی اف یا کلیپ‌های صوتی تصویری نیازی به پرسیدن کدپستی و آدرس مشتری ندارید و تنها با پرسیدن یکسری اطلاعات مانند نام، شماره تماس و آدرس ایمیل می‌توانید محصول خود را به مشتری بفروشید و کاربر نیز در کمتر از چند دقیقه محصول خود را دریافت می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های افزونه ایزی دیجیتال دانلود که باعث محبوبیت آن شده‌است رایگان بودن این افزونه است. همچنین این افزونه دارای سیستم شخصی سازی مناسبی است که با استفاده از این ویژگی به‌راحتی می‌توانید تغییرات و تنظیمات دلخواهتان را به قسمت‌های مختلف فروشگاه اعمال کنید. به این نکته دقت کنید که این افزونه مناسب فروش کالاهای فیزیکی نیست.

۰ ۰

معماری وبسایت در سایت ها ورد پرسی چگونه است ؟

اگر شما یک وردپرس کار باشید  به احتمال زیاد با بخشی از معماری از آن آشناییت دارید. اگر با این مبحص و موضوع آشنا نیستید ، در ادامه ی این مقاله همراه من باشید چرا که در ادامه ی این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین برند های موجود در بازار بپردازیم وآن ها را برای خرید بررسی بکنیم. به طور کلی در طراحی وبسایت چند حالت بیش ترر از نوع طراحی را ببیش تر نداریم که در ادامه به بررسی جند دشته از مهم ترین ها م یپردازیم و ان ها را برای خرید بررسی بکنیم. استفاده از یک معماری در فرایند ساخت یک به شما کمک می کند تا سایت شما پویایی بیش تری به خودش بگیرد و بتواند نرخ ct را در کلمات وبسایت شما افزایش بدهد.  در ادامه شما می تواند مطالبی را که در ارتباط با بهترین نوع وبسایت ها نوشته شده است را بررسی و مطالعه بکنید و اطلاعات بیش تری در ارتباط با آن به دست آورد.

معماری سایت چیست؟

به بیان ساده معماری سایت به معنای ساختار سایت شما است. یعنی اینکه صفحات سایت شما به چه شکل طراحی شده‌اند و این صفحات چگونه به هم مرتبط هستند. به‌عنوان‌مثال: دسته‌بندی و گروه‌بندی محتوای سایت باید به شکلی باشد که دسترسی کاربران و مدیران سایت به آن راحت باشد. مطمئناً اگر سایت بدون نظم و اصول درست طراحی شود با مشکل روبه‌رو می‌شود و توسط خزنده‌ها یا کراول‌های گوگل به‌درستی بررسی نمی‌شود و این عامل باعث کاهش سئو و بهینه‌سازی سایت می‌شود.

درواقع معماری سایت مربوط به سئو داخلی سایت است و اگر به‌درستی انجام شود تاثیر بسیار زیادی در بهبود سئو سایت و موفقیت برند شما دارد. یک معماری درست و مناسب به کاربران شما این امکان را می‌دهد تا راحت‌تر به صفحات مختلف سایت شما دسترسی داشته باشند که این خود درست بودن لینک‌دهی داخلی سایت شمارا نشان می‌دهد.

همچنین معماری درست وب‌سایت این امکان را به ربات‌های خزنده و کراول‌های گوگل می‌دهد تا به‌آسانی در قسمت‌های مختلف سایت شما جست‌وجو و Crawl کنند و اطلاعات موردنظر خود را به‌دست آورند. که این کار تأثیر بسیار زیادی در سئو و بهینه‌سازی سایت شما دارد.

اهمیت ساختار یا معماری سایت برای سئو

ساختار سایت باید به‌شکلی طراحی شود که کاربر به‌راحتی بتواند به اطلاعات موردنظر خود در سایت دسترسی پیدا کند. مثلاً اگر شما یک سایت فروشگاهی دارید کاربر با سرچ محصول موردنظر بتواند خیلی سریع محصول خود را بیابد و یا اینکه اگر لازم باشد روند مشخصی را در سایت برای پر کردن فرمی و یا انجام هر فعالیتی انجام دهد، بتواند به‌راحتی به آن دسترسی داشته باشد. بنابراین داشتن معماری و ساختار صحیح سایت باعث رضایت کاربر می‌شود و تأثیر بسیار مثبتی بر سئو سایت دارد.

درواقع یک معماری اصولی و عالی برای سایت باعث افزایش نرخ کلیک (CTR)، کاهش نرخ پرش و افزایش زمان حضور کاربر در وب‌سایت می‌شود که هرکدام از این عوامل باعث بهبود رتبه‌بندی سایت شما می‌شود. درنهایت باعث افزایش رتبه سایت شما در لیست نتایج گوگل خواهد شد.

یکی دیگر از مزایای معماری درست وب‌سایت این است که به ربات‌های خزنده گوگل کمک می‌کند تا در قسمت‌های مختلف سایت کراول یا خزش کنند و به شناسایی و درک بهتری از بخش‌های متفاوت سایت برسند. درواقع هدف اصلی این ربات‌های خزنده یا کراول‌ها ایندکس کردن محتوا به‌منظور نمایش دادن آن در نتایج جست‌وجو گوگل است. بنابراین یک ساختار و معماری درست می‌تواند به خزنده‌های موتورهای جست‌وجو کمک کند تا همه صفحات موجود بر روی سایت شمارا بررسی و پیدا کند و آن‌ها را ایندکس کند.

پس اگر معماری سایت شما مناسب نباشد، خزنده‌های گوگل زمان بسیار زیادی را صرف خزش در سایت شما می‌کنند و ممکن است که به برخی از صفحات دسترسی پیدا نکنند و آن صفحات هیچگاه ایندکس نشود که این تاثیر بسیار منفی بر روی سئو سایت شما دارد.


1. درک اهداف سایت

قبل از اینکه بخواهید وب سایت خود را سازماندهی کنید باید درک روشنی از اهداف کسب و کار خود داشته باشید. به عنوان مثال شما باید بدانید که مهم ترین المان ها برای رسیدن به هدف کسب و کارتان چه می باشند و بر این اساس سایت خود سازماندهی کنید. بنابراین در ابتدا اهداف خود را به دقت شناسایی کرده و معماری سایت خود را بهینه کنید.

2. کاربر خود را بشناسید.

کاربر و مخاطب هدف شما در طراحی و معماری وب سایت شما تأثیر به سزایی می گذارد. در نهایت، این کاربران وب سایت هستند که نحوه ی طراحی وب سایت کسب و کار شما را تعیین می کنند. بنابراین انجام تحقیقات مختلف برای شناسایی نیازها و انتظاراتی که آن ها ممکن است در رابطه با وب سایت شما داشته باشند، می تواند بسیار کاربردی باشد.

همچنین بررسی کنید که کاربران باید چه کارهایی را در وب سایت شما انجام دهند. استراتژی محتوای خود را مرور کنید تا متوجه شوید که چه کسانی را هدف قرار داده اید و چگونه می خواهید به آن ها خدمات دهید. پرسوناها همچنین می توانند مفید باشند و تصویر واضحی از هر نوع تعاملی که کاربران با سایت شما خواهند داشت ارائه می دهند.

3. محتوای خود را تنظیم کنید.

محتوای سایت شما می تواند یک عنصر اساسی در تصمیم گیری در مورد ساختار دقیق وب سایتتان باشد. در حالی که محتوا خود را جمع آوری و مدیریت می کنید، اطمینان حاصل کنید که آن ها مطابق با اهداف تجاری شما هستند. در واقع، تعیین محتوای دقیق سایت و دسته بندی آن ها بر اساس موضوع می تواند در زمان و تلاش شما صرفه جویی کند.شما اگر زمان کافی برای ایجاد محتوا ندارید به صفحه خدمات تولید محتوا ژاکت سرویس مراجعه کنید تا افراد کارازموده برایتان تولید محتوا کنند.

4. از کلمات کلیدی برای کمک به تعیین ساختار محتوای خود استفاده کنید.

تحقیق کردن درباره ی کلمات کلیدی می تواند درک عمیقی از نیازهای کاربران به شما ارائه دهد. این کار به شما کمک می کند تا اصطلاحاتی که کاربران از آن ها استفاده می کنند را بیاید و همچین از این طریق ایده های جدیدی به دست خواهید آورد.

5. صفحاتی را که برای سایتتان نیاز دارید را تعیین کنید.

برای یک وب سایت، ابتدا باید یک نقشه یا وایرفریم برای کمک به سازماندهی موارد مختلف در آن استفاده کنید. وقتی شروع به ترسیم نقشه سایت خود می کنید می توانید بفهمید که صفحات چگونه به هم مرتبط می شوند. از دسته بندی های منطقی استفاده کنید محتوا را به طور مناسب سازماندهی کنند. در این بین ناوبری سایت خود را نیز بهبود ببخشید: از خود بپرسید چگونه افراد از یک قسمت از سایت به قسمت دیگر آن منتقل می شوند؟ فراموش نکنید که گوگل سهولت پیمایش از یک صفحه به صفحه دیگر را حتی از معماری سایت مهم تر می داند.
۰ ۰

بهترین ابزار ها برای پیدا کردن کلمات کلیدی

در سئو از دسته مهم ترین نکاتی که باید به ان ها توجه بکنیم و آن ها را رعایت بکنیم ، می شود به موضوع کلمات کلیدی اشاره کرد. در این مقاله همراه من باشید تا به بررسی بهترین ابزار های پیدا کردن کلمات کلیدی بپردازیم و به شما ها که علاقه مند به سئو هستید یاد بدهیم که چگونه می توانید از آن ابزار ها استفاده بکنید. همچنین در ادامه به بررسی مهم ترین نکاتی که باید در زمان در اوردن کلمات کلیلید به ان ها توجه بکنید می پردازیم و آن ها را برای خرید بررسی می کنیم. تا شما بتوانید بیش تر با موضوع سئو چیست ؟ بپردازیم و ان ها را بررسی بکنیم.  در ادامه به بررسی نرم افزار هایی همچون  kwfinder ، semrush ، moz و... می پردازیم و آن ها را بیش تر به شما معرفی می کنیم. 
 

چرا کلمه کلیدی از اهمیت بالایی در سئو برخوردار است؟

همانطور که میدانید کیفیت محتوا در سئو از اهمیت بالایی برخوردار است اما باید به شما بگوییم اگر کلیدواژه انتخاب شده برای سایت مناسب نباشد باعث آسیب زدن به سئوی سایت خواهد شد و یکی از دلایلش این است که کلیدواژه انتخاب شده با کلماتی که کاربران در گوگل جستجو می کنند یکسان نیست یا اینکه کلمه کلیدی انتخاب شده رقبای بسیار سرسختی دارد که رقابت با آنها سخت و مناسب سایت شما نمی باشد.

تحلیل سئو با الکسا

الکسا، مانند بسیاری از ابزارهای تحلیل سئو، به شما کمک می‌کند ترافیک ارگانیک وب‌سایت‌تان را بهینه کنید و رتبۀ وب‌سایت‌تان را در صفحات نتایج جستجوی (SERPها) موتورهای جستجوی مختلف بالاتر ببرید.

به طور خلاصه، با استفاده از ابزار تحیلیل سئو الکسا، می‌توانید:

سئوی تکنیکال را بررسی کنید.
کلمات کلیدی را پیدا کنید و آن‌ها را اولویت‌بندی کنید.
سئو داخلی را بهینه‌سازی کنید.
بک‌لینک‌ها را ارزیابی کنید.
ترافیک سایت را تجزیه‌وتحلیل کنید.
شناخت رقبا با الکسا
ابزار تحلیل وب‌سایت الکسا به شما کمک می‌کند در حوزه‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ، از رنک (رتبه) و ترافیک وب‌سایت در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPها) گرفته تا بک‌لینک‌ها و کلمات کلیدی، از رقبای‌تان پیشی بگیرید و عملکرد بهتری داشته باشید. با استفاده از این ابزار، می‌توانید:

رفته رفته، از بزرگ‌ترین رقبای‌تان نیز پیشی بگیرید.
ترافیک، رتبه و محتوای وب‌سایت‌تان را با رقبای‌تان مقایسه کنید.
وب‌سایت رقبای‌تان را با دقت تحلیل کنید و استراتژی‌های‌شان را بشناسید.
نقاط ضعف کارتان را بشناسید و سریعاً، برطرف‌شان کنید.


تحلیل مخاطب هدف با الکسا


الکسا ابزاری برای شناخت مخاطب هدف است. با استفاده از این ابزار، می‌توانید مخاطب‌تان را بشناسید. هیچ‌کدام از نرم‌افزارهای سئو چنین ابزاری را ندارد. در واقع، معمولاً، تحلیل مخاطب را نادیده می‌گیرند. با استفاده از این الکسا، می‌توانید راه‌های جدید و جذاب را برای جذب و حفظِ مخاطب پیدا کنید.

الکسا به شما کمک می‌کند تا نیازهای مخاطب را بشناسید و در نهایت، متوجه شوید چه نوع محتوایی برایش جذاب است. در نتیجه، تحلیل مخاطب اهمیت بسیار زیادی دارد و شما را به سوی خلق محتوای متناسب با نیاز مخاطب هدایت می‌کند.

به طور خلاصه، این ابزار باعث می‌شود:

مخاطب هدف‌تان را بشناسید.
به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.
آن‌ها را به سوی خودتان جذب‌شان کنید.
آن‌ها را تبدیل به مشتری کنید
در نهایت، از رقبای‌تان پیشی بگیرید.

آیا ابزار دیگری برای بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل وجود دارد؟

شاید جواب این سؤال برای وب فارسی منفی باشد. در سطح وب فارسی ابزار رایگان و البته مناسبی را برای بررسی رتبه کلمات کلیدی پیدا نکردیم. در وب انگلیسی ابزار های بسیار زیادی وجود دارد که اغلب آنها به صورت غیر رایگان در اختیار کاربران قرار میگیرد.

اگر شما بخواهید برای این موضوع هزینه ای را صرف کنید ابزار های بسیار مناسبی وجود دارند که میتوانید با پرداخت ارزی به صورت ماهانه یا سالانه از آنها استفاده کنید و علاوه بر بررسی جایگاه سایت در کلمات کلیدی مختلف، همواره و به صورت مداوم جایگاه سایت خود را در آنها رصد کنید.

در مقالات قبلی گفتیم که ما در آکادمی فرین برای اینکه بتوانیم با دقت کامل رتبه سایت های خود را در کلمات کلیدی مختلف بررسی کنیم، از بررسی دستی جایگاه کلمات کلیدی در گوگل استفاده میکنیم. اما چطور؟

۰ ۰