بررسی تفاوت تگ canonical و ریدایرکت 301

در  مقاله ی امروزه قصد داریم به بررسی یکی از متداول ترین پرسش های شما در ارتباط با تفاوت تگ canonical و ریدایرکت 301 بپردازیم و آن ها را بررسی بکنیم. بسیاری از سئو کاران سایت های وردپرسی از به طور معمول در شناسایی تگ های کنونیکال و ریدارکت 301 گیج می شوند و نمی دانند باید در زمان استفاده از این دسته از تگ ها باید از کدام موارد استفاده بکنند. در ادامه ی این مقاله همراه من باشید تا به بررسی تفاوت این دو تگ بسیار مهم در سئو بپردازیم و آن را بررسی بکنیم. ابتدا اما بیایید به صورت جزئی به بررسی تفاوت های این دو تا تگ بپردازیم و آن ها را بررسی بکنیم. تگ های ریدایرکت درواقع انتقال کلی یک صفحه را برای شما انجام می دهند و تگ های کلونیکال در واقع اعتبار کلمه را برای شما انجام می دهند. در ادامه بیش تر به بررسی تفاوت های این دوتا تگ می پردازیم. 

ریدایرکت 301


ریدایرکت 301 برای انتقال دائمی یک URL به URL دیگر استفاده می‌شود و تمام امتیازهای سئو هم از URL اول به URL دوم منتقل می‌شود. بعد از اینکه یک صفحه را به صفحه دیگری ریدایرکت 301 کردید، اگر کاربر آدرس صفحه اول را در مرورگر وارد کند، به صورت کاملا خودکار آدرس تغییر می‌کند و کاربر به URL دوم منتقل می‌شود. البته اگر از هاست‌های ضعیف استفاده می‌کنید، ممکن است این فرایند اندکی زمان‌بر باشد؛ ولی موضوع مهمی نیست و قابل چشم‌پوشی است.

حالا ممکن است بپرسید چگونه می‌توان یک صفحه را به صفحه دیگری ریدایرکت 301 کرد؟ برای اینکه صفحه‌ای را به صفحه دیگری ریدایرکت کنید، کافی است از افزونه‌های سئو وردپرس مثل یوست سئو و یا رنک مث استفاده کنید.

تگ کنونیکال

تگ کنونیکال از سال‌ها قبل وجود داشته است، ولی کمتر کسی در رابطه با آن صحبت می‌کند و به همین دلیل بسیاری از افراد با آن آشنا نیستند. حالا شاید بپرسید کاربرد تگ کنونیکال به چه صورت است؟ اگر یک یا چند محتوای تکراری در سایت وجود داشته باشد، به کمک تگ کنونیکال می‌توان مشخص کرد که کدام محتوا از ارزش بالاتری برخوردار است. با انجام این کار به گوگل و سایر موتورهای جستجوگر نشان می‌دهید که ارزش کدام محتوا بیشتر است و دیگر محتواهای تکراری سایت با یکدیگر رقابت نمی‌کنند.

ریدایرکت 301 یا کنونیکال؟ بلاخره از کدام استفاده کنیم!


پس از آشنایی با ریدایرکت 301 و کنونیکال، نوبت به آن رسیده است که به اصل مطلب بپردازیم و مشخص کنیم که از ریدایرکت 301 باید استفاده کرد یا تگ کنونیکال؟!

با توجه به اینکه ممکن است تگ کنونیکال توسط موتورهای جستجوگر نادیده گرفته شود، پیشنهاد ما این است که اولویت را با ریدایرکت 301 قرار دهید. حتی طبق بررسی‌هایی که تیم تولید محتوا ابزار وردپرس انجام داد، منابع خارجی و سایت‌های معتبر در زمینه سئو هم پیشنهاد می‌کنند که اولویت را با ریدایرکت 301 قرار دهید و فقط در مواقع ضروری از تگ کنونیکال استفاده کنید. برای مثال در برخی از موارد فنی لازم است که حتما از تگ کنونیکال استفاده شود؛ اما در کل برای اینکه یک صفحه را به صفحه دیگری منتقل کنید یا URL یک صفحه را تغییر دهید، فقط باید از ریدایرکت 301 استفاده کنید.

حالا برای درک بهتر، ما موارد استفاده از تگ کنونیکال و ریدایرکت 301 را مثال می‌زنیم.

چه موقع باید از ریدایرکت 301 استفاده کرد؟

محتواهای قدیمی که برای آن‌ها یک محتوای جدید در سایت وجود دارد.
محصولات یا محتواهای تکراری در سایت (به محتوای کامل‌تر ریدایرکت کنید.)
حذف یک صفحه از سایت (اگر محتوای مشابه وجود دارد ریدایرکت 301 کنید و در غیراین‌صورت ریدایرکت 410)
هنگامی که آدرس یک صفحه (URL) از سایت را تغییر می‌دهید.

چه موقع باید از تگ کنونیکال استفاده کرد؟

یک محصول یا مقاله در دو یا چند دسته‌بندی مختلف قرار گرفته است.
پارامترهای مختلفی برای یک URL ایجاد می‌شود. (مثل زمانی که در سایت فروشگاهی از فیلتر استفاده می‌کنید.)
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.